نمایش نوار ابزار

? – موزه صفوی بناب ( قسمت چهارم)

? – موزه صفوی بناب ( قسمت چهارم)

? – محل: بناب، خانه تاریخی سیف العلما
? – شماره ثبت اثر: ۳۹۶۹
? – سال ثبت اثر، ۱۳۸۳
? – قدمت خانه: دوره قاجار
? – سال خرید ملک: ۱۳۷۹، میراث فرهنگی بناب
《…در کل شهر های استان آذربایجان شرقی غیر از تبریز تا حال برای میراث فرهنگی ساختمانی مستقلی خریداری نشده است. مخصوصاً برای بناب که اداره اش نوپاست، هنوز ۴ سالش نشده بود، آن هم ساختمانی به این بزرگی، هنوز در آن زمان بیشتر ادارات در بناب بدون ساختمان مستقل بودند، اجاره نشین بودند. از انصاف نباید گذشت که بیشتر ادارات در زمان جناب دکتر صدیقی صاحب ساختمان شدند.
بیشتر به مغجزه ای شبیه بود. زمان به کندی می گذشت، اما پشتمان به جناب دکتر صدیقی گرم بود، چندان جای نگرانی نداشتیم. تا اینکه فردا با تمام استرس و اضطراب هایش رسید و دکتر سر سفره کباب بناب قول خرید ساختمان سیف العلما را از مدیرکل وقت میراث فرهنگی جناب تقی زاده گرفت. تمام رویاها و آرزوی ها به واقعیّت پیوست.
شهرت و آوازه کباب بناب بی جهت نیست، روی حسابی به ثبت ملی رسیده است. ??
? – قرار شد بعد از کارشناسی در اعتبارات سال ۱۳۷۹ منظور و خانه خریداری گردد. در سال ۱۳۷۸ کارهای مقدماتی، هماهنگی با صاحبخانه و کارشناسی قیمت ساختمان انجام گرفت. در بهار سال ۱۳۷۹ نهال کاشته شده گل داد و به بارنشست و معامله انجام گرفت. قیمت کارشناسی ۴۲ میلیون تومان بود، اعتبار اختصاصی ۳۴ میلیون تومان، ۸ میلیون تومان کسری اعتبار را جناب آقای پاشایی شهردار وقت بناب پرداخت کرد جا دارد در اینجا از تلاش های جناب آقای قربانی بنابی استاد دانشگاه تبریز تقدیر و تشکر کنم. با همه ناهمواری ها خرید ساختمان هموار شد و سند مالکیت انتقال یافت. و از همین سال نیز مرمّت ساختمان شروع گردید.
? – مرمّت ساختمان:

 

علی اصغر بالغ باز نشسته میراث فرهنگی بناب
? ?????

 

دیدگاه ها