نمایش نوار ابزار

ساری داغ، شهرک ولی عصر بناب ، قسمت سوم

 

نظرات خوانندگان در گروه شانلی بناب، به دو قسمت اول و دوم،  بحث شهرک سازی  در ساری داغ ( قسمت سوم)

🌹- [ارسال از ستاره سهیل]

👈- سلام جناب آقای بالغ ممنون از مطالب زیباتون . انتخاب ساری داغ برای شهرک سازی ایده خوبی می شد اگر اول زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردند.  اگر در آن محل اول جذابیت ایجاد میشد از قبیل ساخت پارک فضای سبز ورزشگاه مجتمع تجاری و…در آن صورت بود که مردم گسیل می شدند به آن منطقه مثل شهر سهند تبریز .

از نظر شهرسازی در اکثر شهرهای ایران همیشه شمال شهر مورد جذابیت بوده و پیشرفت کرده است و مشاهده می کنیم که قیمت ها در جنوب شهر ها با شمال شهرها فاصله بسیاری دارد . به عنوان مثال خانه های شهر سهند با تمام جذابیت های ایجاد شده در آن قیمتش از سایر نقاط تبریز ارزان تر است و به نوعی برای قشر ضعیف جامعه ساخته شده است .

با احترام به گفته های جناب آقای دکتر صدیقی در خصوص اختصاص شمال شهر به صنایع   در بناب هم می توانستند در عین سرمایه گذاری در شهرک ولی عصر یا همان ساری داغ طرح تفضیلی را طوری طراحی کنند که قسمتی از زمین‌های شمال شرقی شهر  مثل اراضی روشت بزرگ و زاوشت  و روشن کوچک که باغ و فضای سبز نیستند جهت ساخت و ساز انتخاب می شدند .

و اکنون شاهد هستیم که عمده باغات بناب تخریب و به طور غیر اصولی و عدم رعایت مسائل شهرسازی در آنها ساختمان سازی شده است .

👈- [ارسال از Hojjat.azarvash ..]

سلام ،به علت رانت و بخور بخور این شهرک را به عنوان توسعه شهری متاسفانه قالب کردند به  شهرستان بناب

🙏- [ارسال از اصغر بالغ]

سلام و عرض ارادت ، بزرگوار

قبح و زشتی رانت خواری، در میان اکثر شرکت ها از بین رفته است. با اینکه حقیر اطلاعات علمی در مورد مکان یابی شهرک سازی ندارم اما،  با توجه به سوابق تاریخی بنظرم جهت جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی در بناِب، محل مناسبی است . از توجهتان سپاسگزارم

💐 – [ارسال از Rasoul Sadighi_Bonabi]

با سلام و تشکر. بسیار عالی بود. از  دوست و همکلاسی عزیزم حاج آقا بالغ که انصافا حق بزرگی در حفظ این آثار عظیم برگردن همه ما دارند.

و چقدر عاشقانه و با احساس وطن پرستی و صداقت از داشته های ما دفاع کرده و اهمیت زیاد آنها را پیوسته به نسل جدید روشن و گوشزد می‌ فرمایند. سلامت وموفق باشید.

🙏- ممنون سپاسگزارم  جناب آقای دکتر

اگر کاری کرده باشم، اگر عشقی از بناب در دل داشته باشم. مدیون محبت ها و حمایت های حضرتعالی هستم.

🙏- مردم فرهنگ دوست و تلاشگر بناب شایسته بهترین هاست . درودها

 

 

اصغر بالغ،

باز نشسته  میرات فرهنگی   🍃🌾🙏🌾

 

دیدگاه ها