نمایش نوار ابزار

 بناب بعد از انقلاب در مسیر توسعه (ق – چهاردهم، پایانی) – در آرزوی بازآفرینی توسعه‌

 بناب بعد از انقلاب در مسیر توسعه (ق – چهاردهم، پایانی) – در آرزوی بازآفرینی توسعه‌

👈- «… مردم، بزرگان آگاه و اندیشمندان شهر، بعد از به حرکت در آوردن قطار توسعه، به خوبی می دانند که نباید گذاشت این قطار توسعه دوباره از حرکت باز ایستد. در این راستا هر مدیری که نمی تواند با این توسعه همگام و هماهنگ گردد، و یا بخواهد با زور و با وعده های دروغ خود را نگهدارد. مردم وعده هایش را با محک عمل می سنجن بعد از مدت کوتاهی، کنار می گذارند. چرا چه، این استقلال ارزان به دست نیآمده، تا ارزان از دست بدهند. به بهای قرن ها سکوتِ استخوان در گلو مانده، و خون های ریخته شده در منطقه خوندولان بناب، سال ها انتظارِ در بزنگاه تاریخ، برای یافتن فرصتی.
👈- مردم ارزش آنچه را دوباره بدست آورده اند می دانند و در همین سمت و سو گام برداشته و بر می دارند. امروز خانواده ها بسیار آگاهتر از گذشته عمل می کنند. بیشتر خانواده ها یکی از فرزندانش مدرک دکترا، فوق لیسانس و… دارد.
👈- مردم بناب با همه ی تنگناهای اقتصادی، گرانی، بیکاری، کمبود آب، مشکلات زیست محیطی، تشریفات اداری، مشکلات صادرات و واردات و سرمایه گذاری. به آن باور رسیده اند که “می توانند” در جهت توسعه همه جانبه گام بر دارند.
👏- سال هاست مردم بارها به مسئولین این پیام را رسانده اند، که به جز راه توسعه همه جانبه شهر خواسته ای ندارند. هر عزیزی در این راه قدم برداشته است، در آغوش کشیده اند. مردم و بزرگان فهیم شهر در یک اتحاد و همبستگی اخیر، در سخت ترین شرایط زمانی، آنچه را که می شد به نفع مردم عملیاتی کرد، عملی کردند. انصافاً باید گفت که حاج شیخ رضا باقری نماینده محترم شهرستان بناب این بار در جهت اهداف بلند مردم و توسعه همه جانبه شهر گام بر می دارد. هنوز کار ها و خواسته های زیادی مردم از نماینده محترم دارند. به همه بزرگان شهر آرزوی موفقیت داریم .
🙏- امروز بخشی از حصار، برج و باروی دفاعی شهر، همین بزرگان ما هستن۰
👈🏽- امّا توسعه، شتاب زده بدون مطالعه به تمامی ابعاد آن، عدم فرهنگ سازی بموقعِ متولیان و مسئولین فرهنگی، مدیران کم اطلاع در سطح کشور. مشکلات اساسی زیادی را بوجود آورده اند. از جمله
🔸- برق و پمپ آب را به کشاورزان دادند، اما آموزش استفاده بهینه و اهمیت آب در حیات انسان ها را به مردم و کشاورزان یاد ندادند. و… توضیح بیشتر از معلومات نگارنده خارج است (پایان)

 

 


علی اصغر بالغ
بازنشسته میراث فرهنگی بناب
🌲🌾🌸🙏🙏🌸🌾🌲

دیدگاه ها