نمایش نوار ابزار

بناب کبابی (قسمت ششم – پایانی )- امنیّت، آرامش در ششمین جشنواره کباب بناب.

بناب کبابی (قسمت ششم – پایانی )- امنیّت، آرامش در ششمین جشنواره کباب بناب.

🌹- اغراق نگفته ام اگر بگویم لذت امنیّتِ جشنواره کمتر از لذت کباب بناب نبود و عطر آرامش مردم بیشتر از عطر بوی کباب بناب خوشایند بود.
🔸- در اصطلاحی گویند “جا برای سوزن انداختن نبود” بازدید آرامِ مردم، میهمانان. در این فضای محدود، هوای گرم، تنگ و پرازدهام، زیبا بود. این موفقیّت بزرگیست برای مجریان و نظم آفرینان شهر. باید قبول کرد، هرجا مردم آرامش می یابند و از برنامه ها خوششان می آید، پیش از همه خودِ مردم “ناظم” آن جمع و گردهمآیی هستند، بهترین همکاری را با مجریان برنامه دارند.
نمی شود گفت در جامعه ناهنجاری وجود ندارد. امّا بنظر می رسد بعضی وقت ها، ناهنجاری در شکل یک “لجاجت اجتماعی” ظاهر می شود تا یک ناهنجاری.
🌻- رعایت شئونات اخلاقی و اجتماعی از طرف مردم، اجرای برنامه های شاد زنده، در محل های مختلف جشنواره، بدون دخالت آزار دهنده، راحت گذاشتن مردم نجیب به آداب و رسوم محلی پسندیده، جشنواره را بسیار طبیعی کرده بود. فرهنگ خوبِ کنار همنشینی خانواده ها، احترام بهمدیگر، رعایت نظافت محوطه، گردش منظّم نیروهای انتظامی، صرف وقت و حضور نماینده محترم، فرماندار دلسوز و شهردار تلاشگر و اعضاء شورا، در این جشنواره، حاکی از یک مدیریّت و برنامه ریزی خوب با همکاری تمامی نهادها، تصمیمات خوب در اتاق فکری این جشنواره بود. زحمات همه ی این عزیزان و بزرگواران، خصوصاً رفتار، کردار، اخلاق و ادب و میهمانوازی مردم بناب را می ستاییم. مردم بناب به همه ی مسئولین و برنامه ریزان ثابت کردند که لایق هر گونه برنامه خوب جامع هستند.
آنکه بیش از همه در این جشنواره پًر رنگ بود، کار فشرده و خوب رسانه ها، خبرگزاری ها، خصوصاً اطلاع رسانی بموقع فعال “بنابچی” ها در فضای مجازی بود.
🙏- همچنین تشکر ویژه از عزیزان صنف “کباب پزان” در برخورد مودّبانه، با اخلاق و رفتار شایسته فرهنگ بنابابیان، در سرو غذای لذیذ، از بهترین گوشت تازه محلی، باقیمت مناسب، جلب اعتماد گردشگران، جواب دهی به سئوالات، عکس گرفتن های یادگاری، سیخ زدن های کباب در اندازه ها و قالب های متفاوت با تزیینات جالب، برای نمایش هنر کباب پزی، لباس فرم مرتّب، کار فشرده در یک جمع صمیمی در آن شلوغی بازار.
مجموعاً درک و درایت درست جمعی جامعه، با آینده نگری، ماندگاری و رونق صنعت کباب بناب و گردشگری. دست مریزاد می گوییم به همه این بزرگواران شهر. ( پایانی)

علی اصغر بالغ
بازنشسته میراث فرهنگی بناب
🌹🍀💐🙏💐🍀🌹

دیدگاه ها