نمایش نوار ابزار

 بناب کبابی. ( ق- پنجم )- ششمین جشنواره کباب بناب ۱۴۰۱

 بناب کبابی. ( ق- پنجم )- ششمین جشنواره کباب بناب ۱۴۰۱

😜😂- طنزواره: افتتاح ششمین جشنواره کباب بناب، بعد از دو سال تعطیلی بعلت همه گیری ویروس کرونا، این میهمان ناخوانده ی چینی، که با ورود میهمانان ناخوانده از چین به شهرهای مذهبی وارد شد. در مدت کوتاهی مانند کالاهای بی کیفیّتِ یکبار مصرف چینی، تمام ویترین مغازها و قفسه ی سینه ها را پر کرد.
👈- امسال مردم بناب، شاهدِ برگزاری دو جشن می باشند. برگزاری جشن سالانه ثبت ملیِ کباب بناب با “برند” ملّی، و دیگری رهایی از ویروس چینی کرونا، اگر یقه مردم را “چینی” ها رها کنند و دوباره برنگردد. محض احتیاط، “مردم” از همه چیز چین، فاصله اجتماعی بگیرند و ماسک بزنند. این آدم های همه چیز خور، (بوجور چی آلا آلا جَلیر. قدم لرینین، سَس سیز، سَسینی، مردم ایشدیر. آیق اُولاق)
ترس از آنست که روزی چینیان جشنواره ی، کباب شیشلیکِ سوسک و سوسمار برگزار کنند. محض احتیاط در شهر مذهبی رستوران کباب بناب باز نکنید. تا چینیان روش را یاد نگیرند. یک وقت می بینی از چین کباب بناب وارد می کنند.
👏- امسال جشنواره کباب بناب با اجرای برنامه های شاد و متنوع شروع شد. کباب پزان، با نظمی خاص که حاکی از فرهنگ و متانت بنابابیان بود، از مشتریان به گرمی و با صمیمیّت پذیرایی می کردند.
👏- شادی بچه ها در کنار پدران و مادران، با شروعی از موسیقی، با این همه جمعیّت، قیافه ها شاد، نگاها مهربان، برخوردها صمیمی، با بوی عطر کباب از گوشت درجه ۱ محلّی که فضای محل جشنواره را پُر کرده است،
🔸 – همه خوشحال از برگزاری دوباره جشنواره. (مگر عده ای از خانواده های کم درآمد که دلشان برای جشنواره می تپد، اما قدم هایشان نمی آید.
گناهشان به گردن مسئولینی است که نتوانسته اند، عدالت را بر سر سفره ها بیآورند).
گرفتن عکس صمیمیِ یادگاری از کباب و کباب پزان، تماشای غرفه های صنایع دستی و از تولیدات محلی. مردم آن قدر گرم تماشای چشنواره شده اند، چه گرمای هوا را چندان حس نمی کنند. ( ادامه دارد)


علی اصغر بالغ
باز نشسته میراث فرهنگی بناب
🌼🌺🌹🙏🙏🌹🌺🌼

دیدگاه ها