نمایش نوار ابزار

یاد ایّام – افتتاح موزه مردم شناسی جنوب سهند بناب

یاد ایّام – افتتاح موزه مردم شناسی جنوب سهند بناب

 

🍃-  تقدیر از زحمکتشان در مرمت و تجهیز موزه

👏👏-  بعد از ۷ سال کار مرمّت در ساختمان گرمابه مهرآباد بناب.  و بعد از ۲ سال پیگیری، برای  گرفتن مجوز موزه،  و خرید اشیاء فرهنگی موزه ای،  از شهرستان های بناب، هشترود، مراغه، عجب شیر، قره آغاج، قوری چای و اسکو ، آذرشهر.  همچنین آماده سازی ویترین ها و غرفه ها و چیدمان اشیاء در ویترین ها.  موزه آماده بهره برداری و افتتاح گردید.

🌹- اشیایی چه هر تک تک آن ها گویای گوشه ای از  تاریخ زنده ی مردم ایران است. نمایشگاهی از کار و تلاش، اندیشه و ابتکاری از صنعتگرانِ صنایع دستی بانوان و مردانِ زمان خویش را نمایندگی می کند. با زبان بین المللی سخن ها دارد.  تصویری از علاقمندی مردم و مسئولین شهر به این یادمان های تاریخی ست. این موزه پل ارتباطی است میان گذشتگان به نسل امروز.

👏-  ۲۴ شهریور ماه ۱۳۸۴ گرمابه مهرآباد، علیرغم قرن ها خدمت به مردم محل و به کاروان های عبوری از این شهر، که می رفت در زیر ضربات بیل و کلنکِ،  تخریب و نابود گردد، رهایی یافت، شناسنامه گرفت و ماندگار ماند. با حمایت های مجدّانه نماینده محترم وقت جناب دکتر صدیقی و جناب آقای مهندس تقی زاده اصل، مدیرکل وقت میراث فرهنگی و جناب آقای فلسفی کارشناسِ اداره کل. آرزوی مردم بناب برای افتتاح اولین موزه ی شهر، محقّق گردید.  بالاتر از آن، این گرمابه با معماری خاصّ ایرانی، به ثبت آثار ملّی کشور رسید و به گنجینه ای تبدیل گردید. شکر به درگاه ایزد منّان. 👏

🌸- این مراسم با حضور: آقایان، دکتر سبحان اللهی استاندار وقت، دکتر صدیقی نماینده وقت. و سایر مقامات کشوری و شهری و مردم شریف بناب طی مراسمی با شکوه در مسجد مهرآباد بناب، رسماً افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

🙏- ام نباید همّت و زحمات جناب آقای رحیمیان شهردار محترم وقت، در خرید و واگذاری این بنای تاریخی و فرهنگی را نادیده گرفت. کار بسیار ارزشمند و قابل ستایشی را انجام داد، جای  تقدیر و تشکر بسیار دارد.

🌹- در این مراسم که در مسجد مهرآباد برگزار شد، از همکار خوبم  جناب آقای فلسفی کارشناس اداره کل محترم در خرید اشیاء و چیدمان موزه و از حقیر علی اصغر بالغ به دلیل ۷ سال تلاش در مرمّت گرمابه،  کسب مجوز موزه، همکاری در خرید و تجهیز موزه.  از طرف بزرگان سازمان و استان،  با بزرگواری  تقدیر بعمل آمد.

 حقیر به نوبه خود از همه این بزرگواران خصوصا از همشهریان مهربانم نهایت سپاسگزاری را دارم

 

 

علی اصغر بالغ

بازنشسته میراث فرهنگی بناب 

  🌾🌲💐🌹💐🌲

 

 

دیدگاه ها