نمایش نوار ابزار

💐- مادر بمان :   ( ۱۸ اردیبهشت روزجهانی مادر) ( قسمت اول)

 

💐- مادر بمان :   ( ۱۸ اردیبهشت روزجهانی مادر) ( قسمت اول)

🙏 – مادر بمان:  که ما به افکار و اندیشه نیک پندارتان نیازمندیم و به زندگی آرامتان آرزومند

   مادر تنور این ساده زیستی را گرم نگهدار. به موهای “چیل چه” بسته و پریشان زیستی ما شانه بزن، زیبا کن، که ما زیبایی زندگی را از دست داده ایم و به ظاهرش فریفته ایم.

🍂- بمان مادر .  زندگی مارا مثل گیسوان دخترانت به زیبایی بیارا. “دوک” در دست، همچنان بچرخان. که همه ی چرخش زندگی ما، ماشینی و بی روح شده است.

 🍁- مادر بمان، و این خانه کوچک را به همین لطافت و مهربانی، برایمان نگهدار. ما زیبایی اینگونه زیستن را، بسیار زیباتر از قصر ها و برج های حاکمان،  ساحرانِ   اختلاسگر،  آقازاده های بی نام و با نام، “ط، و  “ر، ” و “خ” ….  گروهی که از جایگاه قدرت با سرقت به ثروت رسیده اند و در روز روشن،  پس انداز و ذخایر  مردم مظلوم را،  میلیارد  در  میلیارد،  بی حساب و کتاب، با اجازه و بی اجازه. می دزدن و فرار می کنند. و مردم زحمتکش مظلوم، در فقر و فلاکت، نگران از آینده ی فرزندانشان، در تنهایی خود می گریند..

🍁- بینوای توایم مادر،  با دخترانت مانند عصر بربریتِ اعراب رفتار می کنند.  دامنت بگشا که دخترانت به امنیّت سخت نیازمندند. بمان و از این خانه مرو، بگذار برخورد درست و  درست زیستن را از فرهنگ ایرانیان یادگیرند نه از اعراب.

 🙏- در کنارمان باش، که ما شدیداٌ به اخلاق و انصاف و تربیت  تو نیازمندیم. در گذرگاهِ گسست فرهنگی قرار گرفته ایم، از یکی گسسته ایم و به دیگری نه پیوسته ایم. معلّق و امانده ایم. مناسبات اخلاقی خانوادگی جامعه‌ ما در حال تحوّل و دگرگونیست. از خیر بهشت و جهنم آن دنیا گذشته ایم و در این دنیا بهشتی نساخته، به جهنمی تبدیل کرده اند. بد اخلاق و پریشان حالیم. مسئولین با انواع آزمون و خطا سرِنخ کلاف را گم کرده اند. تو بمان و  بما بگو چه کنیم؟ تا باحفظ هویّت و فرهنگِ تمدّن ایران عزیزمان، به فرهنگِ تمدّن جهانی به پیوندیم.

🍁-  بدجوری گرفتار شده ایم مادر، رهایمان نمی کنند.  یارمان باش و دستمان را بگیر تا از این گردنه نیز به سلامت گذر کنیم. شما در خط اول مبارزه اید.

  (ادامه دارد)

 

 

ا

 علی اصغر بالغ

بازنشسته میراث فرهنگی بناب

🌹🍃🙏🏾🙏🏾🍃🌹

دیدگاه ها