نمایش نوار ابزار

هنرِ شیرازه زنی

هنرِ شیرازه زنی

* – اگر  پیامِ “هنر” به درد امروزمان نیاید،  به چه دردی آید؟

🌲- هنرِ هنرمندانِ شیرازه زن، جلوگیری از پاره پاره شدن و پراکندگی ست. نمی شود صفحات زرّین این قومِ  “بناجوی”را، این کهن کتاب تاریخی را، با آفتابی ترین صحنه ها، پر شکوه ترین حماسه ها، به باد و طوفان بلاخیز سپرد. صفحات این کتاب کهن، مزیّن به هفت هزار سال کار و تلاش و سازندگی ست، با فداکاری فرزندان بناب، این درخت کهن ریشه ، با خون عزیزان و فرزندان ما آبیاری شده است. ما با افتادن ها، راه رفتن آموخته ایم

👏 _ بناب، در برگ برگِ خانه هایش، در فصل و فصلِ کوچه ها و خیابان هایش. اگر گمانه زنی شود، آثاری از اتحاد، کار و تلاش و سازندگی ست. با ملاتی از بی خوابی های شبانه روزی، با هزینه کرد سرمایه گذاران، کارشناسان، پیشگامان سازندگی ست. نقش آفرینانی که با طرح های بزرگ عمرانی و دانشگاهی، چهره شهر را به زیبایی می آرایند. مهندسین، معماران شیرازه زنِ شهر، نخواهند گذاشت شیرازه ی این شهر از هم گسسته شود.

🙏 _ حقیر در جایگاهی نیستم که درخواستی داشته باسم. امّا عزیران: سوای از نتیجه  انتخابات هر چه باشد، شان مقامِ بزرگان این قوم را قدر بدانیم. این انتخابات، نمایش کوچکی از اتفاقاتِ، پیش بینی نشده ی فردا های شهر ماست. ما به فرداهایمان، بیش از امروز به این عزیزانِ نازنینِ شیرازه زن نیازمندیم. هرچه قدر عزت و بزرگیشان را بر دل نشانیم.  سود از آن خود کرده ایم.

    گذشته بما آموخته است حسودان، دست بردارمان نخواهند شد.

💐 – با پوزش:  فضای مجازی امروزه انتخابات بعضاً به تهمت، افترا و تحقیر بر دگراندشان آلوده است. صفحاتی را که بزرگان به زحمت می دوزند، دوباره پاره نکنیم. گذشت و  بزرگی را از بزر‌گ مردی بیآموزیم که در دوران نمایندگی اش، تهمت ها را بجان خرید و دست از سازندگی بر نداشت، و امروز هم به خاطر عشق به مردم بناب، چشم از همه ی رنج های گذشته می پوشد و به شوق اتّحاد حضوری سازنده دارد.

🎋- باور داشته باشیم که همه ی هواداران نامزدها، همانند ما عاشق بنابند و در تلاش تکاپوی اعتلای آبادانی شهر می کوشند. همه ما اعضای پیکرِ این شهریم. ک به همدیگر نیاز داریم. به فرداها بیاندیشیم و همشهریانمان را نرنجانیم، جاذبه را به دافعه تبدیل نکنیم

🌹- با سپاس به محضرِ شیرازه زنانِ شیر مردانی که از  دور و نزدیک با چشمان تیز بین نمی گذارند ورقی از این کهن کتاب جدا، و تفرقه ایجاد شود. خصوصا به حاج آقا خسروشاهی بزرگوار، خدا سایه اش را همیشه برای شهر ما نگهدارد.

 

علی اصغر بالغ 

 🌹🍀🙏🙏🙏🍀🌹

دیدگاه ها